Gebelik Manşet

20 Şubat 2013 Çarşamba

Hamilelikte iki kişilik yemek

Hamile kadınlara karşı özellikle çevreden söylenilen bir laf vardır "sen iki canlısın ona göre ye" diye
Peki bu ne kadar doğrudur gerçekten hamileler iki kişilik mi yemek yemeli?


Hem kendinizin hem de bebeğinizin besinsel gereksinimlerini karşılamak için doğru gıdaları yeterli miktarlarda almanız gerekir. Ama unutmayın, gıdanın niteliği (kalitesi) niceliğinden (miktarından) daha önemlidir. Bebeğiniz sizin yediklerinizle beslenir. Salt gıda alımınızı artırmanız cevap değildir. Dikkatli menü planlaması ve iyi yeme alışkanlıkları anahtar niteliğini korumaktadır.

Doğru yiyecekler, sağlıklı büyüme ve gelişim için temel (esansiyel) besin öğelerini içeren yiyeceklerdir. Gereksinim duyduğunuz bütün besin öğelerini almakta olduğunuzdan emin olmak için her zaman çeşitli doğru yiyecekleri seçmelisiniz.

Gebelik sırasında hemen hemen bütün besin öğelerine (protein, vitaminler ve mineraller dahil) olan gereksinimleriniz daha fazladır . Enerji ya da kalori gereksinimleriniz ile çoğu vitaminlere ve minerallere olan ihtiyaçlarınız , ilgili besin öğesine bağlı olarak,%10 ila %50 arasında artış gösterir. C vitamini ve çinko gereksinimleri yaklaşık olarak %40 artar. Demir gereksinimleriniz de artar gebelik sırasında %50 daha fazladır. Bu nedenle, diyetiniz kaliteli, besleyici gıdaları doğru miktarlarda içermelidir.

Artan gereksinimleri yalnızca diyet yoluyla karşılamak kolay olmadığı için, sık sık beslenme destekleri (takviyeler) önerilir.Burada önerilen yol gösterici ilkeleri izleyen bir annenin rahat bir gebelik geçirme, güçlü, sağlıklı bir bebek doğurma ve eğer emzirmeyi seçerse, bebeğine bol miktarda kaliteli anne sütü sağlama olasılığı daha yüksektir.

kaynak:www.meleklermekani.com/gebelik

19 Şubat 2013 Salı

Gebelikte pirinç tüketimi

Kendi hamileliğimi hatırlıyorumda anormal bir kilo artışım sonucu doktorum bana princi yasaklamıştı=Hamilelikte pirinç tüketimi hakkında uzmanlardan sizler için derlediğim bilgileri sunuyorum pirincin hamilelikte ki kilo artışıyla olan ilişkisi varmı bakalım sonuçlara
hamilelikte kilo1
Hamilelikte artan kalsiyum demir ve vitamin ihtiyacının karşılanması için tahıllar ve kuru baklagiller tüketilmesi gereken besin grubunda yer alıyor. Bu dönemde hem annenin hem de bebeğin ihtiyaç duyacağı vitaminlerin kaynağı olarak görülen pirincin tüketilmesi de anne ve bebek sağlığı için oldukça önemli.
Hamilelikte pirinç tüketimi


USA Rice Federation’un açıklamasına göre ABD’de yapılan pek çok araştırma; pirinçte yer alan farklı vitamin ve minerallerin hamilelik döneminde anne ve bebek sağlığı açısından büyük önem taşıdığını ortaya koyuyor.

Doğal bir vitamin ve mineral kaynağı olan pirincin içeriğinde; protein karbonhidrat fosfor kalsiyum sodyum potasyum magnezyum çinko A B1 B2 vitaminleri ve demir bulunur. Hamilelik döneminde kadınlar demire normal şartlardan iki kat daha fazla gereksinim duyarlar. Hamileliğin son aylarında bebek doğumdan sonra ilk yaşamsal fonksiyonlarında kullanmak üzere demir depolamalıdır. Bu nedenle hamileliğin son aylarında tüketilen pirincin hem anne hem de bebek sağlığında olumlu etkileri olacaktır.

Pirinç kan şekeri düzeyini sabit tutması hazmının kolay olması ve içerisinde bulunan zengin mineraller ile hamilelik döneminizin rahat geçmesine yardımcı bir besin türüdür. Ayrıca tansiyonu dengeleme etkisi ile özellikle hamilelik öncesi oluşabilecek yüksek tansiyonun önlenmesinde etkilidir.

Pirincin içerisinde yer alan A vitamini; deri saç ve diş eti sağlığı için gerekli bir vitaminken B1 vitamini; bebeğin gelişim döneminde hücre oluşumu dolaşım sistemi ve sinir sistemi için vazgeçilmez bir vitamindir. B2 Vitamini; hamilelik döneminde artan enerji ihtiyacına cevap verebilmek için besinlerdeki enerjiyi açığa çıkarması nedeniyle önemli bir vitamin türüdür. Pirinçte yer alan minerallerden Kalsiyum ise bebeğin sağlıklı vücut ve kemik yapısının oluşması ve aynı zamanda anne adayında meydana gelebilecek diş çürümesi el ve ayak tırnaklarındaki güçsüzlükler ve kalsiyum eksikliğinde ortaya çıkabilecek bedensel ağrılar için birebirdir. Pirinç ayrıca hamileler için çok önemli olan folik asit alımı bakımından da zengin bir kaynaktır.

Gebelikte süt içmenin önemi

Sütün kalsiyum yüklü olduğunu zaten hepimiz biliyoruz özellikle kemiklerin gelişimi ve güçlenmesi adına mutlaka her gün sütü tüketmeliyiz
Hamileler için süt içmenin ne kadar faydalı ve gerekli olduğu hakkında şimdi sizlere daha detaylı bilgilere geçiyoruz

Hamile olduğunu çevresine söyleyen bir kadın bir anda büyük bir bilgi ve öneri bombardımanına maruz kalır. Aile büyükleri başta olmak üzere daha önce bir hamilelik deneyimi geçiren çevredeki herkes kendi bildiği doğruları yeni hamileye empoze etmeye çalışır. Bu önerilerden en sık karşılaşılanlardan birisi de kuşkusuz süt içmektir.

Hamile kadının çevresindeki ilgili ya da ilgisiz herkes onun hergün mutlaka süt içmesi gerektiğini söyler. Hamile kadının içmesi gereken süt miktarı kimine göre günde bir bardak kimine göre ise bir litredir ve süt içmeye hamile kalındığını öğrenir öğrenmez başlanmalıdır. Süt içmeyi önermenin altında yatan neden ise bebeğin kemiklerinin güçlenmesi için gerek duyduğu kalsiyumun sağlanmasıdır. Bu öneri kısmen doğrudur çünkü süt gerçekten önemli bir kalsiyum kaynağıdır. Ancak hatalı olan kişileri süt içmeye zorlamaktır.

Süt önemli bir kalsiyum kaynağı olmakla beraber pekçok erişkin kişi süt içmekten hoşlanmaz. Üstelik süt erişkinler için bir besin maddesi olmadığı için pekçok erişkinde laktoz intoleransı vardır ve bu kişiler süt içtiklerinde ciddi anlamda rahatsızlık duyarlar. Buna ek olarak gebeliğin erken dönemlerinde süt gebeliğe bağlı bulantı ve kusmaları tetikleyebilir.

Gelişmekte olan bebeğin kalsiyum gereksinimi son trimesterda yani 28. haftadan sonra belirginleşir. Bu haftalarda kalsiyum alımı daha çok önem kazanır. Ancak hamile bir kadının alması gereken kalsiyum bebeğinin gereksinimini karşılamaktan çok kendi depolarını doldurmak içindir. Siz yeterli miktarda kalsiyum almasanız bile bebeğiniz için endişe duymanız gerekmez. Çünkü bebeğiniz kendi gelişimi için gereksinim duyduğu kalsiyumu sizden zaten alacaktır. Bunun için eğer gerekliyse sizin kemiklerinizdeki kalsiyumu da kullanabilir. Eğer bu durum uzun süre devam ederse ve siz doğumdan sonra da yeterli kalsiyum almazsanız ileride kemik erimesi sorunu yaşama riskiniz artar.

Tekrarlamak gerekirse süt ve kalsiyum bebeğinizden çok kendiniz için gereklidir. Eğer hamileliğinizin son dönemlerinde yeterli kalsiyum almıyorsanız bu durum çoğu zaman bacak krampları şeklinde kendini belli eder.

Eğer süt seven bir kişi iseniz bu sizin için bir avantajdır çünkü süt önemli bir kalsiyum kaynağıdır. Ancak eğer süt sevmiyorsanız ya da herhangi bir nedenden dolayı içemiyorsanız da endişelenmeniz gerekmez. Çünkü önemli bir kaynak olmakla beraber dietteki tek kalsiyum kaynağı süt değildir. Sütten üretilmiş ürünler de yüksek oranda kalsiyum içerir.

Örneğin bir bardak yoğurt hemen hemen bir bardak süt kadar kalsiyum içerir. Bunun yanısıra beyaz peynir başta olmak üzere peynir çeşitleri ve dondurma da önemli ölçüde kalsiyum içerir. Bunun yanı sıra brokoli, bürüksel lahanası ve ıspanak gibi sebzeler de kalsiyum açısından zengindir.

Eğer süt içecekseniz yağı alınmış light sütlerden içmeyi tercih edin. Light süt ile normal süt arasındaki fark sadece yağının alınmış olmasıdır. Light sütler genelde normal sütlerden daha fazla kalsiyum içeririler. Light süt içerek hem yeterli miktarda kalsiyum almış olur hem de gereksiz kalori alımının önüne geçmiş olursunuz.

Süt içemiyorsanız endişelenmeyin çünkü bunu yapmak zorunda değilsiniz. Hele hamileliğin başlarında buna kendinizi zorlamak da gereksiz endişe ve strese neden olur.

18 Şubat 2013 Pazartesi

Hamileler balık yemiyor



İzmir'de 250 hamile kadın üzerinde yapılan bir araştırmada, gebelerin yüzde 41'inin haftada bir kez, yüzde 20'sinin bazen balık tükettiği, yüzde 4'ünün ise balığı hiç tüketmediği sonucu ortaya çıktı.

Hamilelikte atıştırmaya izin çıktı



Doğumu bekleyen kadınların kuru pasta, yoğurt yemesi ya da meyve suyu içmesinin doğuma olumsuz etkide bulunmadığı bildirildi.